torsdag 4. juni 2009

Mercedes gå og legg deg!

Bilen med stor B- BMW kommer med et nytt eksempel på sin overlegenhet. Denne 5-serien versjonen vil parkere det meste både design og prestasjonsmessig.

BMW sverger fortsatt til rekkeseksere for de fleste motoralternativene, mens toppmodellen 550i får en 4,4 liters V8-motor. Denne vil yte 407 hestekrefter, ha akselerasjon fra null til 100 på 5,0 sekunder og et CO2-utslipp på 243 gram per kilometer.

Dette vil jo få det meste fra tullemerker som MB og AUDI til å se ut som lekebiler. Lurer på hvor mange som finner veien til Norge jeg....

PS: Dette blogginnlegget ble postet første gang når BMW presenterte 7-serien i sommer og noen kommentarer er derfor fra juni


VG

14 kommentarer:

  1. Du er oppdatert eller? hørt om S65 AMG, CL65 AMG eller CLS 63 AMG?? CLS med over 500hk er mer enn Panamera. S og CL har forresten over 600 hk og 1000 NM. Tror nok det blir BMW som blir stående i støvet igjen...

    SvarSlett
  2. Du glemmer BMW`s overlegne kjøreegenskaper.

    SvarSlett
  3. lol.. overlegne kjøreegenskaper du liksom.

    SvarSlett
  4. Jua det mener jeg- og jeg legger merke til at svært mange av motorjournalistene som tester biler "hele året" er enige med meg, både i Norge og utlandet.

    SvarSlett
  5. Ja, Mercedes er ikke noe bil i det hele tatt...

    Hvor gammel er du? 14?

    SvarSlett
  6. Her glemmer du jo faktisk at BMW har idag følgende motorer;

    4,4 liters TwinTurbo V8 555hk
    6,0 liters TwinTurbo V12 544hk
    5,0 liters V10 507hk
    4,0 liters V8 420hk
    4,4 liters V8 450hk
    4,8 liters V8 TwinTurbo 407hk
    3,0 liters R6 TwinTurbo diesel 326hk

    SvarSlett
  7. Kommentar til den anonyme fyren øverst her som mener Porsche og Mercedes utkonkurrerer Bmw:
    CL65 AMG har V12'er med 612 hk og 1000 Nm. Den går sikkert brukbart den, men den konkurrerer jo med Bmw sine M-biler, ikke de standardbilene som forfatteren nevner i innlegget... Samme ang Porsche, den er rå den, men ligger i en annen klasse både hva angår pris, effekt og kjøreegenskaper. CL65'en du nevner koster ifølge Mercedes Norge rett over 3,4 millioner kroner... Ingen direkte konkurrent til den standard Bmw 5-serie altså...

    SvarSlett
  8. Designmessig er ikke dette mye å sktyte av. Syns BMW er for konservative, ikke store forskjellene fra de forrige generasjonene 5-serie. At de har gode kjøreegenskaper tviler jeg ikke på, men det har mange andre merker og. Å kjøre rundt i en bil som ser ut til å være inspirert av flodhest i designen får andre enn meg gjøre.

    SvarSlett
  9. Jeg har selv en BMW 550 individual og den har kjøreegenskaper, ytelse og komfort som er noe bedre enn andre sedaner. Og dette er ikke en M bil, men en bil med komfort og så ser den ut som en personbil og ikke en stylet japse.

    SvarSlett
  10. Trodde toyota var best jeg

    SvarSlett
  11. Toyota er mest driftsikker og økonomisk. Må ikke forveksles med BIL derimot, selv om det er glimrende redskaper i hverdagen :)

    SvarSlett
  12. Enig med innlegger, BMW er noe for seg selv. Kjøreegenskaper og komfort til de grader. MB er også en luksuriøs og komfortabel bil men som desverre appellerer mest til sosser uten personlighet eller til direktørspersoner som bare er ute etter et statussymbol og ikke nødvendigvis sportslige egenskaper bortsett fra kanskje SLR eller noe av AMG modellene som også desverre ser kjipe ut selv om de utstråler rikdom. Noe som også er litt dumt med MB sine AMG modeller at de mangler de sportslige egenskapene sammenlignet med BMW`s M serie.

    Når det skal være sagt er jeg ikke videre imponert over utseende til den nye 5 serien. Den er som noen over insinuerer, lite innovativt forbedret utseendemessig. Slik som jeg ser den minner den en god del om 7 serien med det litt brede panseret, noe som gir den ett litt mere tungt usportslig utseende. Jeg er dog ikke i tvil om at den sikkert er en drøm å kjøre.

    SvarSlett
  13. til du anonyme der oppe som syntes at de er for konservative. som jeg ser, så er verken Audi eller Mercedes no bedre i designfronten, så du må nok lengre ut på landet med den. BMW er utrolige gode biler å kjøre. De har mer en nok kraft, og har det peneste utseende. Inspirert av en flodhest ? hvor får du det fra ?

    SvarSlett
  14. Vel..jeg kunne selvsagt ha nevnt bla. a. Audi og Merce som lite innovative også, for ikke å snakke om VW...En flodhest var det første jeg tenkte på da jeg så de nye bildene av 5-serien; like svulstige, like "pene", like fasonger osv...

    SvarSlett