tirsdag 2. mars 2010

ModernWarfare2: Kjapp anmeldelse av MP

Liten update 02.03.2010
Har en Kill/Death Ratio på 0.93, satser på å passere 1.0 snart :) Beste killstreak 19 :)

VG-Anmeldelse "God of War 3"
VG- Kåring, årets beste spill 2009



Da er man igang med MW2- man har kommet noen levels opp og fått laget egne våpenklasser. Alltid gøy. Killstreaks er oppnådd-spennende med harriers, helikoptre, våpendropp osv. Predatormissile er rått-med flaks tar du 3-5 på en sånn selv om 1-2 er det vanlige :)

Design/Layout:
Menyen suger balle. Jeg synes COD5 menyer er både mer behagelig og intuitiv å manøvrere i. Ingen stor sak, men litt skuffende med den tynne "åj dette er moderne" layouten.

Logge på:
Mer tidkrevende enn både COD 4 og 5 for meg, men litt usikker på hvorfor- . HAr uansett logget på problmefritt etter maks 4-5 minutter hver gang, men som oftest har det gått mye raskere. Stort pluss for at ved dårlig host prøver spille å bytte host før runden avbrytes. (EDIT: Påloggingen går mer smertefritt nå enn første dagene)

Begynne å spille:
Forvent juling. Mye juling. Kommer man som meg direkte fra COD5 er dette bokstavelig talt en ny verden. Det hagler beskjeder, oppnådde challenges osv osv. Ikke bli drept, skyt de andre er grei målsetning som alltid. Det er inferno men det er gøy. Jævlig gøy.

Banene:
Varierte, detaljrike, vanskelige, uoversiktlige- jævlig bra rett og slett. Du kryper i snø, sand, tunneller-oppå hustak, inni fly...... Detaljnivået blir bedre for hver eneste versjon, det begynner bli sinnsykt bra.

Våpnene:
Kan være litt vanskelig å se forskjell på de, men klassene er jo greit oppdelt- jeg oppretter en klasse for hver av de og skreddersyr med perks og equipment. Jeg liker håndganater og stopping power!!!! Etterhvert som man spiller får man favoritter som ikke alltid passer emd andres, og det er bare gøy :)

Konklusjon: 9/10
Dette ble veldig kort- er jo såvidt igang- håper dere legger inn kommentar på DERES førsteinntrykk av spillet.

Spillet kan kjøpes HER



MEDIA
vg vg vg vg vg VG-MAg anmeldelse
vg TV"-Rekordsalg av spill 2009
vg vg vg vg vg

8 kommentarer:

  1. Vedlig bra spill, eneste jeg hadde likt var flere baner som ikke var så åpne. Liker litt å snike rundt istedenfor å springe som gal mens en snurrer fort rundt og speider etter andre :)

    SvarSlett
  2. Infinity ward er en gjeng idioter, MW2 er bra men de burde ha gjort noe av det samme som Dice og battlefield, nemlig og ha all online info på egne servere, husker jeg formaterte disken en gang og glemte jeg hadde CoD4 på den,all info borte, måtte finne en hack som ga meg ranken tilbake. Det er lettere og ungå hacking av profiler på den måten også.

    De solgte vel for rundt 3millarder også gir de ikke ut flere maps fortere, de burde ha spydd ut map packs til vi ble grønne i tryne, snakk idioter.

    Synd ikke Treyarch lager Moderne spill, er ikke så gla i ww2 etc, men de kommer ut med masse map packs, world at war har vel 4 stykker nå.

    Ble litt lei Mw2 da folk hacket til seg 10 prestige og IW ikke fikk fjernet de da all info ligger på brukernes pc/consoll.


    Ble mye klaging dette her, har hørt de kommer en map pack denne månneden til Mw2, men jeg hopper over til bad company tenker jeg.

    SvarSlett
  3. MapPack er etterlengtet ja, men jeg må innrømme jeg sitter litt igjen i WaW selv- jeg liker ebdre ww2 spill- synes hunder og artilleri er mer gøy enn helikopter og AC130 :)

    SvarSlett
  4. hmm... multiplayer versionen er helt elendig når det kommer til hosting av spillet... siden vi PC gamere ikke fikk dedicated servers, må vi konstant spille på en 1-3 bar connection, hvis man ikke er host. dette kunne vært unngått med dedicated servers.

    Når det kommer til Cheatere sier jeg bare VAC... hvis du ikke vet hva VAC er: det er Valves Anti Cheat program, og det funker utrolig dårlig. når det først oppdager en som bruker cheats, tar det 1-4 MÅNDER før man blir utestengt fra spillet, bannet. dette er helt latterlig... sier ikke mer.

    -Vegar

    SvarSlett
  5. Har avinstallert spillet. Fov'en er så forferdelig(Field of view), føles ut som en løpshest med blindere. Ubalansert, killstreak-revards gjør at det blir for mye camping +++++. cod4>bad company 2>world at war(cod5)>mye annet piss>mw2. Et spill som lever mer på hype finnes ikke

    SvarSlett
  6. Spillet var veldig bra i seg selv. Det er mer realistisk at folka har max 2 granater osv. Sleit mye med det når jeg runda waw på veteran.

    Apecial Ops er også gøy.

    MP:
    Værste mp fps spillet jeg har prøvd. Så mye lagging, glitching og camping er det lenge siden jeg har vært borte i. Jeg løper mye når jeg spiller fps, og det funker dårlig når du f.eks stabber noen i ryggen så skjer det ingen ting pga tregheter i folks linjer.
    De er fryktelig dårlig til å plukke ut den beste hosten....

    Banene er også alt for åpne. Noe som ikke gagner min spillemåte.
    Spiller heller mw1 og waw. De har rettet på de fleste feilene spillemessig, og har bedre baner.

    Min kommentar gjelder på Xbox..

    SvarSlett
  7. Gliching på xbox? Har jeg ikke vært plaget med...

    SvarSlett