onsdag 11. november 2009

Modern Warfare 2 -kjapp anmeldelse MP

Liten update 16.12.09
Kan nevne at jeg nå er på Nivå 55- har en Kill/Death Ratio på 0.93, satser på å passere 1.0 snart :) Beste killstreak 19 :)

VG- Kåring, årets beste spill 2009



Da er man igang med MW2- man har kommet noen levels opp og fått laget egne våpenklasser. Alltid gøy. Killstreaks er oppnådd-spennende med harriers, helikoptre, våpendropp osv. Predatormissile er rått-med flaks tar du 3-5 på en sånn selv om 1-2 er det vanlige :)

Design/Layout:
Menyen suger balle. Jeg synes COD5 menyer er både mer behagelig og intuitiv å manøvrere i. Ingen stor sak, men litt skuffende med den tynne "åj dette er moderne" layouten.

Logge på:
Mer tidkrevende enn både COD 4 og 5 for meg, men litt usikker på hvorfor- vi er helt i starten. HAr uansett logget på problmefritt etter maks 4-5 minutter hver gang, men som oftest har det gått mye raskere. Stort pluss for at ved dårlig host prøver spille å bytte host før runden avbrytes.

Begynne å spille:
Forvent juling. Mye juling. Kommer man som meg direkte fra COD5 er dette bokstavelig talt en ny verden. Det hagler beskjeder, oppnådde challenges osv osv. Ikke bli drept, skyt de andre er grei målsetning som alltid. Det er inferno men det er gøy. Jævlig gøy.

Banene:
Varierte, detaljrike, vanskelige, uoversiktlige- jævlig bra rett og slett. Du kryper i snø, sand, tunneller-oppå hustak, inni fly...... Detaljnivået blir bedre for hver eneste versjon, det begynner bli sinnsykt bra.

Våpnene:
Kan være litt vanskelig å se forskjell på de, men klassene er jo greit oppdelt- jeg oppretter en klasse for hver av de og skreddersyr med perks og equipment. Jeg liker håndganater og stopping power!!!! Etterhvert som man spiller får man favoritter som ikke alltid passer emd andres, og det er bare gøy :)

Konklusjon: 9/10
Dette ble veldig kort- er jo såvidt igang- håper dere legger inn kommentar på DERES førsteinntrykk av spillet.



MEDIA
VG-MAg anmeldelse
vg TV"-Rekordsalg av spill 2009
vg vg vg vg vg

6 kommentarer:

  1. hvis man har pc versjonen så kan jeg si at man har blitt lurt,har aldri vert borti verre opplevelse, iwnet er et system som over hode ikke fungerer,bevis på dette er det masse av på youtube og på iw sitt forum,dette spillet får ikke liv på pc lenge

    SvarSlett
  2. spiller på ps3, en venn av meg spiller cod4 på pcen å han skal kjøpe dette etter jul.
    jeg synes det er det beste spillet, uansett sjanger uansett plattform

    SvarSlett
  3. Jeg har kjøpt det på pc og føler meg ikke lurt? Drittlei av folk som hiver seg på bølgen og klager over at de har glemt pc-spillere...

    Bra spill!

    SvarSlett
  4. spillt på xbox 360, sykt bra spill. men desverre så kan det ALDRI nå opp til cod 4 modern warfare på pc. det var noe unikt over muligheten til å lage sgene servere med egene regler,maps og modes. Funker bra på konsoll men ikke på pc, desverre!

    SvarSlett
  5. Synes COD MW2 er meget bra. Men det er spesielt én ting som drar veldig ned, og det er at spillere nær server har en mye bedre ping, og ser fienden lenge før fienden ser dem. Dette fører ofte til at vedkommende begynner å skyte på en FØR man i det hele tatt runder et hjørne etc. Dette drar ned onlineopplevelsen betraktelig!

    Singelplay derimot er fylt med action fra A til Å :)

    SvarSlett
  6. Spiller på pc. Mp kunne vært bra, men sier meg enig i at iwnet er et feilsteg. Spesiellt om man har et "party" som skal forsøke å spille sammen. Sp var fantastisk, men man blir hånet av sine lagkamerater og motstandere der de lener seg rundt hjørnet mens du selv....ikke kan.

    Og så er det mengdene med cheaters på pc da, nok en grunn til at dedicated servers er et must på pc plattform. Ikke det at man er garantert å slippe å se cheat, men der får de ikke herje like fritt som de gjør nå.

    SvarSlett