onsdag 25. november 2009

Bergensk godbit- Man Inside My Head


I serien "undervurderte, glemte eller av andre grunner alt for lite spillte låter" drar jeg denne gangen frem en litt utypisk sang for meg vil kanskje mine venner si "Man Inside My Head" fra Pogo Pops. Definitivt noe av det beste som er kommet fra Bergen, ihvertfall musikalsk-og det sier ikke lite igrunn. Vet ikke helt hvorfor jeg liker denne sangen så godt, det er verken musikkstil eller vokalmessig særlig likt det meste annet jeg liker....men det er noe med den rett og slett! Det kommer mer info om Pogo Pops lenger ned her- men nå- bare gjør Dere selv en tjeneste og hør denne sangen er Dere snille....





WIKI om Pogo Pops
Pogo Pops er et popband fra Bergen, ledet av Frank Hammersland. Bandet gav ut fire album på nittitallet, alle dominert av Hammerslands melodiøse poprock. For albumet Crash fikk bandet Spellemannprisen 1993 i klassen pop. Bandet oppnådde imidlertid bare moderat kommersiell suksess, og Hammersland la ned bandet i 1996.

Hammersland gav siden ut en kritikerrost soloplate som heller ikke solgte bra, før han sammen med musikervenner fra Bergen dannet bandet Popium som i stor grad fortsatte i samme poprock-stilen til Pogo Pops. Sommeren 2006 ble bandet gjenforent for en rekke konserter og et samlealbum.

Høsten 2009 gav bandet ut plata Where the Action Is (Doomsville Records) og skilte seg ut ved at hele albumet var gratis å laste ned fra deres hjemmeside.

TIDLIGERE POSTER I MUSIKKSERIEN PÅ MANNEBLOGG
Pogo Pops-MAn Inside My Head
Helloween-Future World
Skambankt -O dessverre
Ramones-The KKK tok my baby away
Judas Priest- Cheater

MEDIA
VG-Depeche Mode i Bergen
vg vg vg tv2 vg

4 kommentarer:

  1. Haha, denne har jeg spilt mange ganger. Kjøpte albumet ved utgivelse og "man inside man head" er en favoritt. Nydelig sang, nesten noe "davidbowiesk" over den..... - terningkast 6!!

    SvarSlett
  2. Enig. Flott sang på ei flott plate. Skjønt jeg likte nok sangen "Butterfly" enda et hakk bedre.

    SvarSlett
  3. Butterfly var også en høydare ja :)

    SvarSlett
  4. Bowie i stemmen, Gahan var nok et forbilde på scenen. Uansett, sangen er flott og har hørt den før men var ikke klar over at den var norsk.

    SvarSlett