søndag 17. mai 2009

3 favoritt Metallica sanger

Å kåre "de beste" sangene til Metallica er selvsagt en umulig oppgave, men jeg gjør dog et forsøk. Når jeg sier Metallica mener jeg selvsagt pre-1991, det etterpå er stort sett rubbish som Dere vet. Alternative valg-med en linje om hvorfor selvsagt tas gjerne imot i kommentarfeltet :) Jeg kommer muligens tilbake med mer på dette da jeg sitter med en følelse av å ha utelatt snager jeg ikke ville utelate... :)

1. One
Denne er epic rett og slett..... langvarig uten å bli dryg, melodiøs dog hard, og med tekst man kan lytte til og tenke over.



2. Master of Puppets
Er "One" cslassic er ikke denne langt bak- mer aggressiv og raskere enn "One", dette er Thrash-Metallica på sitt beste. PUPPETMASTERS!!! Videoen er en FANTASTISK LIVE-versjon fra 1989, Seattle. Må sees/høres!



3.Harvester of Sorrow

Som alle som har vært på konsertt med Metallica vet- dette er en JÆVLIG bra LIVE låt og havner på pallen ene og alene av den årsak, selv om sangen fint tåles i kjelleren også. Videoen jeg har valgt er -igjen- fra den fantastiske 1989 Seattle konserten til Metallica. Skulle ha vært der...

2 kommentarer:

  1. www.youblogger.org/zuul/17. mai 2009 kl. 19:51

    skubb opp nummer to til nummer en, så blir vi nok enige :)

    SvarSlett